Klanttevredenheid, efficiëntie en rendement

Konnect leidt tot meer inzicht, overzicht en transparantie. Dit versterkt niet alleen het onderling vertrouwen, maar brengt de kinderopvang ook echt dichterbij. Door het enthousiasme van de ouders stijgt de klanttevredenheid, met alle extra loyaliteit van dien. Bovendien neemt Konnect jullie medewerkers veel rompslomp uit handen, waardoor er tijd en kosten worden bespaard. Tenslotte draagt Konnect bij tot meer flexibiliteit in de planning, waardoor het rendement van de beschikbare opvangplaatsen toeneemt.

2-voor-ouders

Voor ouders

Meer betrokkenheid bij de opvang

Ouders worden automatisch op de hoogte gehouden over nieuwe ontwikkelingen door middel van e-mailberichten. Je kunt hierbij denken aan een melding wanneer er nieuwe foto’s van hun kind geplaatst zijn of een dagverslag aan het einde van een dag opvang. Ook kunnen ouders een (herinnerings-)bericht krijgen voor het invullen van de vakantieplanning of een vragenlijst. Hierdoor creëren we steeds opnieuw nieuwe contactmoment met ouders, die opvangorganisaties kunnen gebruiken in hun voordeel (extra dagen aanvragen, vakantieplanning uitvragen, ruildagen, inzien van facturen, jaaropgaven etc.)

Voor de groep

Handen vrij voor de kinderen

Konnect biedt de groep één toepassing waarin alle administratieve en communicatieve functies zijn samengebracht. Altijd actuele kindplanning, bijhouden van aanwezigheid, delen van moment met ouders middels foto’s, digitale schriftjes en berichten. Inzicht in actuele gegevens van het kind, zoals noodnummers. Daardoor vermindert het papierwerk en blijft er meer tijd vrij voor de begeleiding van de kinderen. Want Konnect is zo ontworpen dat met minimale tijdinspanning een maximaal effect wordt bereikt.

3-voor-medewerkers
4-voor-het-management

Voor het management

Meer inzicht in de organisatie

Het centraal bureau deelt eenvoudig informatie met ouders, waaronder facturen, jaaropgaves, maar ook nieuws en nieuwsbrieven. Daarnaast heeft het centraal bureau inzicht in de werkelijke afname van opvang, doordat de werkelijke haal en brengtijden in Konnect worden bijgehouden. Bovendien is Konnect als enige partij instaat om met alle grote kindplanningspakketten te integreren. Konnect koppelt met Kocon, The Nanny en Kidsvision. Alle relevante gegevens lezen we uit de kindplanning, wat er voor zorgt dat je slechts op één plek gegevens hoeft bij te houden.

Fotoboek

gaat een stap verder dan een traditioneel online fotoboek.

Via persoonsmarkering staat aangegeven wie op de foto staan. Dit geeft ouders pas echt een boeiend kijkje in de dagelijkse activiteiten van hun kind. Zo zien zij direct de beelden van hun eigen kind en ook de namen van diens vriendjes. De beveiliging van het fotoboek is afgestemd op de kinderopvang. Zo bepaalt u zelf welke foto uitsluitend voor een specifieke ouder bestemd is. Uiteraard verschijnt er een waarschuwing als ouders de foto’s van hun kind liever privé houden.

Extra opvang aanvragen

geeft ouders de mogelijkheid om heel eenvoudig extra opvang aan te vragen.

Ouders vragen op een eenvoudige manier extra opvang of een ruildag aan. U bepaalt zelf waar deze aanvraag wordt goedgekeurd.

Aanwezigheidsregistratie

maakt handmatige verwerking van aanwezigheidslijsten overbodig

Zowel voor de eigen administratie als voor de facturatie is deze registratie bovendien digitaal geborgd.

Berichtenuitwisseling

Is voor ouders een laagdrempelige en discrete manier om een persoonlijke opmerking of vraag te delen met het pedagogische team.

Dit bericht verschijnt dan automatisch in het groepslogboek, waarna de opvangmedewerkers rechtstreeks kunnen antwoorden aan de ouders.

Digitaal schriftje

geeft ouders inzicht in het verloop van de opvangdag.

Nog voor ze hun kind ophalen kunnen zij het verslag al lezen, per e-mail of online via smartphone, tablet of computer. Nadien kunnen zij dit verslag en de foto’s van hun kind bewaren of uitprinten in de huisstijl van uw organisatie.

Afwezigheden melden

stelt ouders in staat om te melden wanneer een kind thuisblijft wegens bijvoorbeeld ziekte of vakantie.

Dankzij de directe koppeling van Konnect met zowel kindplanning als medewerkersplanning, kunt u snel inspelen op afwezigheidsmeldingen.

Kindplanning

maakt actuele kindgegevens zichtbaar op de groep.

Zo blijft de pedagogisch medewerker altijd op de hoogte van de meest recente kindplanning (aanwezigheid en afwezigheid) zonder tijdrovend papierwerk of lastige logistiek. Ook beschikt men steeds over alle juiste kindgegevens en contactinformatie.

Nieuws

en nieuwsbrieven deelt u voortaan razendsnel met alle betrokken ouders

De berichten vult u aan met afbeeldingen en video’s naar believen. Maar wat deze functie helemaal uniek maakt, is de mogelijkheid om het nieuws te personaliseren. Zo ziet elke ouder bij het bericht een foto van zijn eigen kind.

Facturen en jaaropgaven

geeft ouders altijd een juist inzicht in de financiële afhandeling en status van de opvang.

Deze functie bespaart het Centraal Bureau veel tijd, omdat ouders zelf hun overzichten kunnen downloaden.

 

Intranet

biedt plaats aan relevante informatie voor collega’s en medewerkers.

Door het combineren van teksten, afbeeldingen en zelfs video’s of aparte bijlagen maakt u snel en eenvoudig uw eigen digitale pagina’s. Zo krijgt elke medewerker de meest actuele versie van werkprocessen, kwaliteitshandboeken, templates en formulieren.

Onze medewerkers

laat ouders zien aan wie zij hun kind toevertrouwen. Bij elke herkenbare glimlach vinden zij een beknopt profiel.

Vooral nieuwe ouders leren zo snel het pedagogisch team kennen. En ook bij invalmedewerkers geeft dat al gauw een veilig gevoel over de opvang van hun kind.